Blog

10 ingrediente esențiale pentru setarea mentală

Psihoterapie

10 ingrediente esențiale pentru setarea mentală

Se spune că cel care are capacitatea să-și stăpânească propria minte, poate cuceri lumea. Chiar așa este! Mintea ta este capabilă de tot ce îți dorești și îți imaginezi. Important este să știi cum să folosești acest mușchi intelingent al ființei tale.

Setarea mentală cuprinde gândurile tale, atitudinea ta faţă de provocările zilnice, modul în care îți trăiești stările emoționale; face diferenţa între reuşită şi nereuşită, între echilibru și cădere, între stare de bine și greutăți.

În general, vrei multe, timpul tău e limitat, nu reușești să faci tot ce ți-ai propus și în cele din urmă ajungi să trăiești poate frustrare, furie sau alte stări emoționale care te blochează.

Îți împărtășesc 10 principii ale setării mentale echilibrate care să te sprijine să faci alegeri conștiente fără a mai fi nevoie să intri în blocaje emoținale și relaționale. Așadar, cele 10 ingrediente sunt:

  1. Clarifică ceea ce simți, trăiești, gândești.
  2. Identifică ce te blochează, ce greșeli ai trăit în trecut, ce gânduri recurente ai.
  3. Observă ce resurse ai, cine ești și la ce excelezi – este necesar să începi un proces structurat de auto-cunoaștere.
  4. Cere feedback de la ceilalți și descoperă noi lentile prin care să te privești.
  5. Listează reușitele tale din anul care tocmai s-a încheiat, sau poți alege un timp mai îndelungat.
  6. Stabilește care sunt persoanele tale de suport – cine sunt oamenii cu care poți discuta, care te ascultă, care îți oferă o părere atunci când o ceri.
  7. Rămâi vigilent și observă ce gânduri ai în perioada aceasta – ceea ce gândești, trăiești!
  8. Visează – conturează-ți idei, dorințe și visuri.
  9. Vizualizeză visurile pas cu pas, de la cea mai mică acțiune până la sărbătorirea trăirii visului.
  10. Notează visurile pe care vrei să le trăiești în perioada următoare.

Pentru a avea o setare mentală echilibrată, este nevoie să-ți acorzi timp, să iei totul în rimul tău și să fii constant, să rămâi ancorat în vizualizarea ta și să activezi toate resursele și lecțiile de viață pe care le-ai trăit.

Antrenează-ți zilnic încrederea și curajul făcând ceva cât de mic pentru tine! Conștientizarea fără acțiune este aproape nulă. Așadar, conștientizările pe care le ți oferă cele 10 principii aproape că nu-ți sunt de folos dacă nu intri în acțiune să aduci schimbarea în viața ta.

Nu uita că pentru a dezlănțui potențialul tău este nevoie de autocunoaștere, explorare, recadrarea tiparelor mentale, toate într-o setare mentală echilibrată. Astfel, vei avea șansa să ai performanțe mentale, fizice și emoționale. Imaginează-ți că mintea modelează tot ceea ce tu trăiești zi de zi.

Te invit să asculți și live-ul pe care l-am ținut în 5 ianuarie pe această temă AICI!

Alătură-te comunității mele abonându-te pe site la Newsletter pentru a rămâne la curent cu articolele și campaniile pe care le derulez!

Ai grijă de suflet,

Codruța

Foto: Antonia Horghidan – Mindful eating workshop – Women’s Day in 2018