Blog

Mindfulness – înger și demon

DSC_2772
Mindfulness

Mindfulness – înger și demon

O parte a balanței spune da răului, o parte nu şi gândul este dus în amintirea a ceea ce apasă peste sufletul amăgit. Nu ştii încotro să o apuci, încerci să evadezi în ceilalţi și în exterior, dar spre ghinionul sentimentelor totul se îndreaptă înspre ce a fost şi vezi acum trecutul. Trăieşti prin prisma trecutului veştejit, aşteptând un viitor învăluit în vraja luată de vânt.

Prezentul te prinde într-o eternă oscilaţie care e un chin imens pentru că te ţine încătuşat în lanţurile dorinţei de a afla adevărul suprem. Inima ar fugi în neant, dar raţiunea te opreşte înainte de prăpastie şi totul se reia, un amalgam de gânduri te cuprind și te frâmântă.

Iată, o parte îţi spune da, o parte îţi zice nu, iar tu nu poți să scapi de lanţul slăbiciunilor. Oscilaţia între forțele binelui și răului te aruncă în mrejele iluziei şi totodată oferă speranţă care la un moment dat poate distruge idei înălţătoare. Linia dintre bine și rău este permeabilă, ușor de trecut, uneori chiar inevitabil când ești sedus de globul de diamante străvezii și lucruri efemere.

Fiecare om își proiectează iluzia realității care arată un înger ori un demon sau un melanj între aceste energii. Prin filtrul propriei conștiințe, omul pune în balanță și alege în funcție de context ce aură poartă și ce conduită adoptă pentru a fi în serviciul uneia dintre forțe.

Starea de prezență te scoate de pe pilotul automat, te aduce în aici și acum, să trăiești momentul fără a răscoli trecutul și fără a născoci viitorul. E nevoie să explorezi cum să trăiești starea de prezență și să o exersezi în avalanșa zilelor oricât ar fi ele de încărcate.

Când ajungi să trăiești starea de prezență, mintea nu mai este ocupată cu prelucrarea trecutului sau cu scenarii despre viitor, lași deoparte judecățile și bulgărele de gânduri care amplifică stările negative.

Starea de prezență – mindfulness – te aduce în aici și acum prin conștientizarea momentului actual, atenția o aduci spre tine și spre senzațiile tale, îți dai voie să explorezi și să simți cu tot sufletul ceea ce trăiești. Practicând starea de prezență îți poți calma mintea, o poți îndrepta în aici și acum, observi ceea ce e în jurul tău fără a mai judeca, ci doar iei ca atare.

Jill Taylor spunea că „pacea e la distanță de doar un gând” – această idee merită explorată și adusă în starea de prezență pe care o poți accesa prin respirația conștientă, prin tehnici de conectare și re-conectare cu propriul corp, metode de concentrare și relaxare, prin ascultarea mindfulness, precum și prin alte metode care te aduc mai aproape de tine.

De-a lungul vieții oscilăm între înger și demon, iar relațiile cu copiii noștri, cu familia, cu soțul, cu colegii, cu lumea întreagă se lasă conduse de avalașa gândurilor noastre. Însă, dacă accesăm starea de mindfulness avem șansa să descoperim claritatea mentală care să ofere consistență relațiilor noastre și totodată ne eliberăm de stresul rememorării trecutului și pre-scrierea viitorului.

Cu drag din mansarda cu suflet,

Codruța

„Nu dețin adevărul suprem, ia cu tine din aceste rânduri ceea ce ți se potrivește!”

 

Abonează-te la newsletter

M-aș bucura să ne conectăm pe social media, pentru a ne cunoaște mai bine.

Mă găsești pe Facebook, Instagram si Linkedin.

Pe curând,
Codruța

Dacă apeși pe butonul de mai sus înseamnă că ești de acord cu termenii și condițiile acestui website.